Jdi na obsah Jdi na menu
 


Odpověď: Laura B.:

Dobrý den paní Lauro, jeden z příznaků dyslexie je také pomalejší tempo. Jak vidím, do školy máte ještě rok času a za tu dobu se buďto vše samo upraví nebo navrhuji udělat předškolní testy v nejbližší pedagogicko-psychologické poradně. Jistě to stojí za to, protože v případě, že by dcerka měla poruchu učení, měli by učitelé k ní přisupovat individuálně, v případě těžší formy poskytnout INDIVIDUÁLNÍ PLÁN a přihlížet k vyjádření poradny. Hodně záleží na komunikaci rodičů a učitelů, popř. školy. V některých školách mají třídy nebo kroužky pro dyslektiky. Zkuste se o všem informovat, můžete tím dcerce hodně usnadnit školu.

Přeji mnoho úspěchů!

 

Odpověď: Lucie

Dobrý večer Lucie. Setkala jsem se již mnohokrát se špatným a negativním přístupem učitelů k tomuto problému. Syn chodil do dyslektické třídy od 3. do 6. třídy. Nejprve jsem také nebyla s praktikami p. učitelky spokojená, začala jsem zjišťovat, zda má nějaké speciální vzdělání nebo kurzy týkající se dyslexie. Samozřejmě, že neměla, proto se chovala podle "sebe". Později jsem zjistila, že si vzdělání v tomto směru doplnila a také její přístup se změnil k lepšímu. V každém případě to chce vytrvat a komunikovat se školou tak dlouho, dokud se výsledek nedostaví. Ve vašem dotazu se ale nezmiňujete, zda syn prošel testy na dyslexii v ped. - psychologické poradně. Pokud ne, určitě to udělejte, poradna mu může v případě takovýchto potíží navrhnout  individální učební plán, který musí všichni vyučující respektovat. Já jsem tento plán nakopírovala každému vyučujícímu zvlášť, domluvila si s každým schůzku a o problému a jeho řešení jsem se domlouvala. Také by měli respektovat únavu, pomalé tempo, všechny pomůcky a omezit domácí úkoly a přizpůsobit klasifikaci (min. o jeden stupeň.) Navíc při diagnóze vašeho syna je hodně důležitá pomoc rodiny, ale také okolí, což jsou učitelé. Vy se nepochybně snažíte a za to Vás moc chválím. Zkuste proto ještě navštívit poradnu, a pokud by šel vyřídit individuální plán učiva, synovi by to hodně pomohlo. V případě, že by byla špatná komunikace se školou, měla by zakročit poradna - od toho tu je. To, že děláte synovi pomůcky je moc dobré a učitelé by to měli respektovat, pokud mu to usnadní učení.

Přeji Vám, ať se vše podaří a dejte mi vědět.

Krásný večer.

 

Odpověď II. : Lucie:

Paní Lucie, děkuji Vám za odpověď, která mi víc napověděla. Chci dodat, že i když je INDIVIDUÁLNÍ PLÁN a synovi se v učení přitíží, nebo učitelé jej přestanou respektovat, je na místě se obrátit na poradnu a informovat ji o  tom, co synovi dělá v současné době problém a jak se k němu staví paní učitelka a poprosit poradnu o konzultaci ve škole. Myslím, že je to nutné, jinak by syn dost trpěl a zaujmul by negativní postoj. S tímto mám také osobní zkušenost a vím, jak je těžké dítě přesvědčit, že paní učitelka to "nemyslela tak zle". Tyto děti potřebují hodně chválit. A to i od učitelů. Sebemenší pochvala ho nastartuje k lepším výkonům. Vím, že základní škola je pro takové děti težké období, a to nejen pro ně, ale i pro rodiče. Po škole bych doporučila s chlapečkem podnikat nějaké aktivity venku na vzduchu aby se i unavil nebo proběhal, přišel na jiné myšlenky a necítil takovou tíhu školy. Jestli má nějaké zájmy nebo koníčky, tak ho určitě v tomto podporujte. Pak se Vám všechno vrátí v podobě jeho radosti a štěstí. Hlavně nic nevzdávejte a buďte silná. Držím palečky.

 Odpověď III.: Lucie:

Hezký den, Lucie. Tak jste mě velmi potěšila, že se hnuly věci ku předu tím správným směrem. Je to především všechno o komunikaci rodiče a vyučujícího. Tím více dítě pozná, zjistí jeho silné a slabé stránky, které by jinak učitel nezjistil a začne se na něj dívat z jiného úhlu, začne mu pomáhat. Myslím, že vše je  v lidech.  My rodiče - chceme pro naše děti to nejlepší, proto dětem musíme vytvořit pro to půdu, aby to neměli tak náročné - když už sama dyslexie je obrovský problém. Děkuji moc za potěšující zprávu a přeji Vám i všem, kteří mají podobné zkušenosti, ať se vždy podaří vyřešit ku prospěchu dítěte.

 OMLOUVÁM SE ZA DELŠÍ NEPŘÍTOMNOST V TÉTO PORADNĚ. NYNÍ SE OPĚT MŮŽETE S DOTAZY OBRACET NA TYTO STRÁNKY.

Odpověď paní Katce S. ze 17.9.2009

Paní Katko, jak si přejete, zkontaktuji Vás na Váš e-mail.

Pěkný zbytek dne

Romana

 

Odpověď paní Janě ze dne 14.1.2010

 Dobrý den paní Jano, děkuji za Váš dotaz. Pokud má Vaše dcera ve zprávě z pedagogicko-psychologické poradny tento zápis (že může psát angličtinu foneticky), měla by toto vyučující respektovat. Z mých zkušeností vím, že jakékoliv formy dyslexie jsou bez problémů respektovány nejen na středních, ale i na vysokých školách. Zkuste znovu zajít do ped.-psychologické poradny a postoj paní učitelky prezentovat a poradit se, jak se dá nejlépe postupovat. Pokud máte z vyšetření zprávu, ve které je toto napsáno, nakopírujte ji a paní učitelce předejte. Nepíšete, jakou formou dyslexie dívka trpí a jaké má mít případné další úlevy a v jakých předmětech nebo jestli by nebylo vhodné požádat školu  (za pomoci poradny) o individuální plán. Velkou výhodou ale je, že z ústního projevu mívá dcera 1.  V takovém případě by mohl vyučující tolerovat písemnou formu a upřednostnit formu ústního zkoušení, nebo zvážit mírnější hodnocení.Dcerku můžete uklidnit, protože trojka je u dyslektiků velmi dobrá známka. U těchto problémů mívají děti ze ztěžejních předmětů i horší známky.

Přeji hodně úspěchů a budu ráda, když mi napíšete, jak se situace vyřešila.

S přáním pěkného dne Romana

 

Odpověď paní Věře do Nymburka:

Paní Věro. Nymburk opravdu neznám, ale našla jsem adresu poradny, na kterou se tam obraťe. Tam Vám jistě pomůžou najít nejlepší řešení.

PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA STŘEDOČESKÉHO KRAJE KOLÍN

Masarykova 895, 28802 Nymburk
Tel.: 325 512 667

 

Buď  tam mají přehled o speciálních školách, nebo na některých základních školách jsou zařízeny třídy pro dyslektiky, se kterými poradny spolupracují.  Také existují dyslektické kroužky, nevím však, jak je to ve Vašem městě. Není potřeba problém hrotit hned přeřazením do zvláštní školy. Záleží také jistě na závažnosti problému, ale je na místě nejprve vyzkoušet jiné alternativy. Jedná se přece o budoucí život Vašeho dítěte.

Bylo by dobré toto závažné rozhodnutí nechat na více lidech, tím myslím nejen názor paní učitelky, ale i názor psychologů.

Přeji hodně štěstí

Romana

 Odpověď paní Vendule, ze dne 27.1.2010

 Hezký večer paní Vendulo. Myslím si, že se nemusí jednat o poruchu, ale to by nejspíše museli posoudit odborníci v ped. psych. poradně. Nepíšete, zda jste nějaké testy někdy v poradně se synem absolvovali, nebo ne. Testy jsou zdarma a v případě jakéhokoliv podezření na nějakou poruchu učení (nemusí se jednat hned o dyslexii) se na poradnu můžete obrátit. Můj syn byl dyslektik a jeho pozornost, kterou ve škole dokázal udržet, byla ze 45 minut asi tak 15 min. Jakmile ale přišel ze školy, dbala jsem na to, aby se hodně fyzicky uvolnil, například hry venku, ježdění na kole apod., čímž se uvolnilo celkové napětí z celého školního dne a mysl byla opět připravená vstřebávat nové poznatky a schopna domácího učení.

Vím, že udržet pozornost ve škole je záležitostí vyučujícího, jak dokáže děti správně motivovat a jakou formou je dokáže zaujmout. Je pravda, že někteří pedagogové bohužel nemají k tomuto cit a fantazii, což je naprostá škoda.

Snad jsem Vám alespoň takto trošku pomohla.

Přeji příjemný zbytek večera a hodně úspěchů.

Romana

Odpověď paní babičce J.F. z 16.3.2010

Zdravím Vás babičko J.F. a děkuji za dotaz. Musím také já Vám poděkovat, že se zajímáte o vývoj Vašeho vnoučka a chcete mu pomáhat. Rodiče někdy přes svoji zaměstnanost nebo jiné zájmy bohužel nestihnou zaregistrovat, že "něco" není v pořádku a pak může být také pozdě.

Testy na dyslexii se provádí zásadně v pedagogicko-psychologické poradně, jsou docela náročné, zkoumají opravdu všechny možné funkce grafomotoriku, tempo, logiku, intelekt, výslovnost, paměť, estetiku, úsudek, vyzrálost atd. atd.

U zápisu do školy se může spousta takových problémů přehlédnout  (i když by neměla) a pokud se rodičům nebo příbuzným na dítěti něco nezdá, určitě by měli poradnu navštívit a testy s dítětem absolvovat nebo se dohodnout (obzvláště u červnového dítěte) o roční odklad školní docházky.

Jestliže vidíte jako babička u vnoučka několik takových závažných indícií, o kterých píšete, apelovala bych na rodiče s  tím, aby navštívili ped. psych. poradnu a předešli tak velmi závažným problémům, které by svým neřešením mohly nastat. Zatím se nedá říct, jestli se jedná o dyslexii, o pomalejší tempo nebo jiná příčina potíží. Ale dle Vašeho popisu se jeví návštěva poradny jako velmi nutná.

Píšete, že " paní učitelce vůbec nezáleží na tom, že se dítě bude trápit a mořit s učením a rovněž na rodiče bude kladen velký nárok o trpělivosti ani nemluvím...".

Víte, váš vnouček není syn paní učitelky, ale syn Vaší dcery a jejího manžela. Těm by mělo na chlapci nejvíce záležet, od jejich kroků a rozhodnutí  o jeho současné přítomnosti se bude odvíjet jeho další život. Základ je vždy v rodině. Zájem, láska, podpora a péče musí vždy vycházet z rodiny a nemůžeme očekávat od instituce jako je škola, aby za rodiče sledovala hlubší potřeby a zájmy dětí. Váš vnouček  podle mě potřebuje hodně pozornosti, potřebuje aby se mu někdo z rodiny hodně věnoval a pomohl mu rozvíjet jeho intelekt, četl pohádky, básničky, vyprávěl si s ním, hrál různé hry pro rozvoj paměti a myšlení a hodně mu všechno vysvětloval. Jestliže se to podaří, uvidíte markantní změny ve vývoji i v ostatních oblastech jeho zájmů.

Přeji Vám hodně úspěchů a pro vnoučka jen to nejlepší. Věřím, že mu i Vy hodně pomůžete.

Budu ráda, když mi za čas napíšete, jak se věci vyvinuly. Děkuji za Váš dotaz.

 
S přáním příjemného večera
 
Romana

 

 Odpověď paní Věře z 22.4.2010

Dobrý den paní Věro. Děkuji za Váš dotaz. Jestliže píšete, že se synovo chování změnilo, muselo to mít nějakou příčinu. Bylo by dobré si s ním nenásilně třeba při hře do hloubky popovídat, jak se cítí ve škole, co ho trápí, jestli jsou spolužáci na něj hodní, co paní učitelka atd.

Taková změna v přístupu nebo postoji může mít mnoho příčin. Může to být vyvoláno posměchem spolužáků, někdy i náznakem šikany...Nebo nevhodným projevem nebo komentářem vyučujícího, nebo samotným pocitem, že se cítí méněcenný podle ostatních.

Určitě vidím jako prvotní řešení, jak jsem již napsala, popovídání si s ním  o jeho starostech, pocitech a problémech ve škole. Pokud se zde nic nedozvíte, je na místě navštívit paní učitelku a o tomto si s ní pohovořit. Třeba ona zpozoruje, od kdy a proč se chlapec takto změnil ale především ona jako fundovaný pedagog by měla první vypozorovat tuto změnu a rodiče upozornit a to především v případě, že by viděla náznaky dyslexie.

Pokud by ani rozhovor s paní učitelkou nepřinesl žádné rozřešení, a vy jste u syna viditelně pozorovala příznaky dyslexie, popsané v mnoha článcích na tomto webu, je na místě oslovit psychologickou poradnu a nechat udělat testy. Nemusí se hned jednat o dyslexii, může to být poze pomalejší tempo, ale také to může mít příčinu v nějakém zklamání, nebo nedůvěře v sám sebe. Variant je mnoho.

Přeji Vám brzké rozřešení problému a hlavně zdárné vyřešení.

S přáním všeho dobrého

Romana

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

dyslexie na VŠ

(Eliška, 20. 11. 2012 10:23)

dobrý den, jsem studentkou vysoké školy a chtěla bych si nechat udělat test na dyslexii, a však nevím, jestli spadám pod pedagogisko psychologickou poradnu nebo jestli se mám obrátit na někoho jného, popřípadě na koho. Děkuji s přáním hezkého dne Eliška.

Dyslexie

(Petra, 29. 9. 2010 23:56)

Dobrý den,chtěla bych se zeptat jestli by se mohlo u mé dcery jednat o dyslexii.Je žákyní třetí třídy,všimla jsem si,že si stále plete psací ř a ž,ve slovech často najde chyby až po té co mi slovo přečte po písmenkách,ale když ho má říct celé nahlas zopakuje to tak jak jsem jí ho nadiktovala.Háčky a čárky jednou doplní podruhé ne.Je nesoustředěná doma a ve škole mne na to upozornila i paní učitelka.Poslední dobou se její prospěch zhoršil a nerada bych aby jí to do budoucna nějak poznamenalo jen proto že by mohla mít tuto poruchu.Čtení jí dělá také potíže,občas čte tak že některá slova úplně přetočí že věta nedává smysl.Předem Vám velmi děkuji za radu.

Re: Dyslexie

(Alfabet, 21. 7. 2012 13:34)

Dobrý den,
Provozujeme online poradnu, která se zaměřuje na problematiku SPUCH u dětí. Poradna funguje zdarma 24 hodin denně a najdete ji na adrese http://poradna.alfabet.cz. Mohou se na nás obrátit rodiče dětí se SPUCH, učitelé ale i další lidé, které zajímá tato problematika.

NADANÍ DYSLEKTICI PO UKONČENÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY - moje zkušenost

(Jana, 11. 6. 2012 22:12)

Dobrý den,
je mi 20 let a o své dyslexii vím od doby, kdy jsem byla ve třetí třídě. Mamka se mnou šla do pedagogicko-psychologické poradny, protože jsem měla ve škole výkyvy - jednou jsem látku uměla výborně a za chvilku jsem zapomněla, pletla jsem si písmenka (m/n, p/b) a hůře jsem četla, zapomínala čárky a háčky, některá písmena jsem vynechávala, psala nad řádek. Ve třídě nás bylo 5 dyslektiků. Dvě z nich jsme měli lehčí formu a učení nám šlo o něco lépe. Paní učitelka se nám na základní škole věnovala. Diktáty jsme měli tištěné a jen jsme doplňovali to, co bylo třeba. Také jsme chodili na doučování. Mamka se mi doma také věnovala a podporovala. Z poradny jsme měli nějaké cvičné sešity. Sama jsem měla snahu být lepší.
Po ZŠ jsem šla na střední školu, odmaturovala jsem hned v 1.termnínu a teď jsem v 2. ročníku VŠ. Vždy mě čeština i přes nesnáze bavila :) Teď s ní nemám snad žádný problém. Jen občas se zamyslím např. jaké kde je i/y, ale z většiny píšu vše automaticky. Nevím, jestli ještě dyslektik jsem nebo ne, ale pořád se za to i přes své úspěchy stydím a nechlubím se tím. Pro dítě je opravdu dobré nepřiřazovat je k těm "blbcům", ale více se mu věnovat s vidinou toho, že se to zlepší a že to aspoň o něco lépe půjde. Můj táta je také dyslektik. Ještě před několika lety si s ledasčím nevěděl rady, ale potom si začal více všímat, trochu četl a už píše dobře. To, co zde autorka píše je pravda. Mohu potvrdit. Neztrácejte hlavu ;)

DOUČOVÁNÍ

(Anna, 10. 10. 2011 13:58)

Dobrý den,
jsem studentka psychologie a ráda bych nabídla doučování dětem s poruchami učení či jinými problémy.
Pokud máte zájem, kontaktujte mě prosím na email annahoreninova@seznam.cz

Záměna písmen

(Veronika, 4. 10. 2011 13:58)

Dobrý den,
ráda bych se poradila o záměně písmen b a d. Syn má ADHD a měla jsem veliký strach, jak zvládne školu. Teď je ve třetí třídě a má jedničky a dvojky. Ve škole mají od druhé třídy i specializované třídy pro děti s poruchamy učení.Ten můj přeřazen nebyl a zřejmě to zvládá vcelku dobře.
Jediný problém, který má, je neustálá záměna při čtení u písmen b a d. Nemáte nějaký "fígl" a radu, jak mu pomoci tato písmena rozpoznat, Děkuji. Veronika

Re: Záměna písmen

(Veronika, 4. 10. 2011 14:00)

Samozřejmě "poruchami". Omlouvám se.

Paní Petře:

(Romana, 14. 6. 2011 23:51)

Dobrý den paní Petro. To, že je dcerka nesoustředěná a přeskakuje slova a zaměňuje písmenka může naznačovat jisté problémy. Ale aby jste měla jistotu a nebo do budoucna něco nezanedbala, doporučuji se objednat na testy do ped. psychologické poradny. V každém případě Vám tam, i kdyby se nejednalo o žádný z případů dyslexie, můžou poradit určité metody, jak se učit, jaké pomůcky dítěti pořídit, aby mu učení šlo lépe atd.
Přeji všechno dobré. Romana

Dyslexie

(Monika, 24. 3. 2011 18:52)

Dobrý den,
mám syna v páté třídě a z PPP mu diagnostikovali dyslexii a dysgrafii. Má individuálný plán,chci se zeptat,jestli má nárok na úlevu i v matematice.Má ohrožený prospěch a hrozí mu propadnutí.
Děkuji za odpověď.

Re: Dyslexie

(Romana, 14. 6. 2011 23:43)

Dobrý den paní Moniko. V závěrečné zprávě z PPP jsou vyhodnoceny všechny problémy, se kterými se Váš chlapec potýká . Jestli je tam zahrnutá i matematika a má také vystaven individuální plán na matematiku, tak zde jistě může mít úlevy. Pokud tam ale matematika není, tak se tohoto předmětu úlevy netýkají.
Přeji hodně štěstí. Romana

propada

(lenka halbichova, 9. 6. 2011 15:23)

dobry den,mam syna v 7 tride.od zari presel na jinou skolu a tam ho ted chteji nechat propadnout.syn ma veskere dys a at delame co delame uceni mu nejde.poradte mi prosim co mam delat.syn je s propadnuti zoufaly.dekuji za radu halbichova

Re: propada

(Romana, 14. 6. 2011 23:34)

Dobrý den paní Lenko, nevím, jestli má syn individuální program nebo ne. Doporučila bych určitě poradu s psychologickou poradnou, jestli se v jeho konkrétním případě dá nějak zakročit. Myslím, že propadnutím by utrpěla jeho psychika, protože už i tak toho s nálepkou DYSLEKTIK zažívá až dost. Pokud má určeno, že je v daných předmětech dys - může mít zohlednění až o jeden stupeň. Všechno chce hlavně probírat s poradnou a vyučujícími, důležitá je komunikace. Propadnutí není řešení. Řešení je přijít na to, proč k tomu má dojít. A taky je třeba za syna zabojovat a nenechat se přemluvit jedním názorem, ale získat určitě i stanovisko poradny. Přeji hodně štěstí.

Re: propada

(Romana, 14. 6. 2011 23:35)

Dobrý den paní Lenko, nevím, jestli má syn individuální program nebo ne. Doporučila bych určitě poradu s psychologickou poradnou, jestli se v jeho konkrétním případě dá nějak zakročit. Myslím, že propadnutím by utrpěla jeho psychika, protože už i tak toho s nálepkou DYSLEKTIK zažívá až dost. Pokud má určeno, že je v daných předmětech dys - může mít zohlednění až o jeden stupeň. Všechno chce hlavně probírat s poradnou a vyučujícími, důležitá je komunikace. Propadnutí není řešení. Řešení je přijít na to, proč k tomu má dojít. A taky je třeba za syna zabojovat a nenechat se přemluvit jedním názorem, ale získat určitě i stanovisko poradny. Přeji hodně štěstí.

Dyslexie

(Věra, 22. 4. 2010 11:10)

Dobrý den, můj syn Jakub nastoupil loni v září do první logopedické třídy s tím, že má vadu řeči. Ze začátku prospíval na výbornou, ale poslední měsíc přišlo velké zhoršení v prospěchu. Doma s učením nemáme problémy, je šikovný, ale ve škole nestíhá a nosí špatné známky. Prosím o radu, jestli se může jednat o dyslexii, nebo proč ve škole nezvládá, když doma vidím, že mu to krásně jde. Předem děkuji za odpověď, Věra.

vnouček

((63jafa@seznam.cz - 16. 03. 2010 15:01), 16. 3. 2010 21:04)

Vnouček se narodil v červnu.Je velmi hravý,ale popravdě by celý den jen seděl u "plejáka",který dcera naštěstí po půl roce dala z domu,jelikož poznala,že je syn již posedlý.
Byli u zápisu do školy a chlapec prošel během 15 minut jako schopen.
Já jej mám často na opatrování,vnouček má vadu výslovnosti,neumí písničky,básničky,nerozezná kroužek od kostičky,při malování přetahuje,postavičku nakreslí jako 3 leté dítě,ruce jsou jako hrábě,velké nafouklé tělo,žádná představivost.
Přijde mi,že paní učitelce vůbec nezáleží na tom,že se dítě bude trápit a mořit s učením a rovněž na rodiče bude kladen velký nárok o trpělivosti ani nemluvím.Nutno přiznat,že vnouček nemá doma pěkné zázemí,moje dcera po něm ječí,nikdo si s ním nehraje a otec sedí celé dny u bedny.Ted již mají další roční dítě a pokud tam byla špetka pozornosti pro vnoučka,rozhodně tam není ted.Oni si dny neužívají,oni je přežívají.
Dá se zjistit dyslexie nějakými testy u předškoláků již teď a jsou přístupné přes internet?
V pedagogicko-psychologické poradně by nám asi poradili nejvíc,že?
Děkuji za radu
babička J.F.

Pozornost

(Vendula, 27. 1. 2010 20:07)

Dobrý den,mám syna v první třídě.Učení není problém,matematika a čtení ho velice baví a je i úspěšný.V psaní je maličko horší,ale když chce,tak mu jde.a v tom je problém.Když chce... .ve škole dokáže pracovat na 100% a druhý den naprosto vypustí.Kouká všude okolo a nepracuje.Je odkladový a v PPP mi kdysi řekli,že jeho pozornost je krátkodobá.Neustále doma dopisuje to,co ve škole nestihne.Může se jednat o nějakou poruchu?děkuji

Problém s paní učitelkou

(Jana, 14. 1. 2010 12:21)

Dcera má doporučeno z pedagogické poradny,že může psát angličtinu foneticky.Paní učitelka,ale uznala,že na střední škole jí to neuznají a proto to dceři také neuznává.dcera je v šesté třídě,je nervák.Nemůžu jí vysvětlit,že trojka v pololetí není špatná známka.Z ústního má vždy za 1.Nevím co s paní učitelkou dělat.
Poraďte prosím.

dyslexie

(Katka S., 17. 9. 2009 21:49)

Dobrý den Romano,měla bych na Vás velikou prosbu týkající se problematiky dyslexie. Nerada bych toto řešila přes web.stránky. Mohla byste mi, prosím, napsat Váš e-mail případně tel.číslo? Ráda bych Vás osobně zkontaktovala. Děkuji moc, Katka S. Můj mail: k.a.c.i@centrum.cz

porucha uceni

(vera malkova, 16. 4. 2009 20:31)

muj syn v pololeti presel na jinou skolu je silny dyslektyk ale pani ucitelka to nebere na vedomi .vyjadreni psychologicke poradny ma.dene jse ze synem ucim ,ucitelka mi doporucila dat ho do zvlastni skoli ale to omytam ,myslym ze tam vubec nepatri,bydlime v nymburce vubec nevim kde jsou specialni skoli pro tyto deti muzete mi poradit predem dekuji

možnost úspěchu u SPU

(Mgr M.Adam speciální pedagog, 5. 3. 2009 10:39)

Z vlastní učitelské praxe vím,že při správném vedení může dítě s SPU dosáhnout vysokoškolského vzdělání.Úzce spolupracujeme s DITT v Bruselu/v Paříži bude konference ,která se bude touto problematikou zabývat-UNESCO/a pro ně jsme připravili překlad definice.Originál je k dispozici na www.adam.websnadno.cz v sekci vzkazy- nahoře.Přejeme hodně úspěchů.Redakce



 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA