Jdi na obsah Jdi na menu
 


Odpověď: Laura B.:

Dobrý den paní Lauro, jeden z příznaků dyslexie je také pomalejší tempo. Jak vidím, do školy máte ještě rok času a za tu dobu se buďto vše samo upraví nebo navrhuji udělat předškolní testy v nejbližší pedagogicko-psychologické poradně. Jistě to stojí za to, protože v případě, že by dcerka měla poruchu učení, měli by učitelé k ní přisupovat individuálně, v případě těžší formy poskytnout INDIVIDUÁLNÍ PLÁN a přihlížet k vyjádření poradny. Hodně záleží na komunikaci rodičů a učitelů, popř. školy. V některých školách mají třídy nebo kroužky pro dyslektiky. Zkuste se o všem informovat, můžete tím dcerce hodně usnadnit školu.

Přeji mnoho úspěchů!

 

Odpověď: Lucie

Dobrý večer Lucie. Setkala jsem se již mnohokrát se špatným a negativním přístupem učitelů k tomuto problému. Syn chodil do dyslektické třídy od 3. do 6. třídy. Nejprve jsem také nebyla s praktikami p. učitelky spokojená, začala jsem zjišťovat, zda má nějaké speciální vzdělání nebo kurzy týkající se dyslexie. Samozřejmě, že neměla, proto se chovala podle "sebe". Později jsem zjistila, že si vzdělání v tomto směru doplnila a také její přístup se změnil k lepšímu. V každém případě to chce vytrvat a komunikovat se školou tak dlouho, dokud se výsledek nedostaví. Ve vašem dotazu se ale nezmiňujete, zda syn prošel testy na dyslexii v ped. - psychologické poradně. Pokud ne, určitě to udělejte, poradna mu může v případě takovýchto potíží navrhnout  individální učební plán, který musí všichni vyučující respektovat. Já jsem tento plán nakopírovala každému vyučujícímu zvlášť, domluvila si s každým schůzku a o problému a jeho řešení jsem se domlouvala. Také by měli respektovat únavu, pomalé tempo, všechny pomůcky a omezit domácí úkoly a přizpůsobit klasifikaci (min. o jeden stupeň.) Navíc při diagnóze vašeho syna je hodně důležitá pomoc rodiny, ale také okolí, což jsou učitelé. Vy se nepochybně snažíte a za to Vás moc chválím. Zkuste proto ještě navštívit poradnu, a pokud by šel vyřídit individuální plán učiva, synovi by to hodně pomohlo. V případě, že by byla špatná komunikace se školou, měla by zakročit poradna - od toho tu je. To, že děláte synovi pomůcky je moc dobré a učitelé by to měli respektovat, pokud mu to usnadní učení.

Přeji Vám, ať se vše podaří a dejte mi vědět.

Krásný večer.

 

Odpověď II. : Lucie:

Paní Lucie, děkuji Vám za odpověď, která mi víc napověděla. Chci dodat, že i když je INDIVIDUÁLNÍ PLÁN a synovi se v učení přitíží, nebo učitelé jej přestanou respektovat, je na místě se obrátit na poradnu a informovat ji o  tom, co synovi dělá v současné době problém a jak se k němu staví paní učitelka a poprosit poradnu o konzultaci ve škole. Myslím, že je to nutné, jinak by syn dost trpěl a zaujmul by negativní postoj. S tímto mám také osobní zkušenost a vím, jak je těžké dítě přesvědčit, že paní učitelka to "nemyslela tak zle". Tyto děti potřebují hodně chválit. A to i od učitelů. Sebemenší pochvala ho nastartuje k lepším výkonům. Vím, že základní škola je pro takové děti težké období, a to nejen pro ně, ale i pro rodiče. Po škole bych doporučila s chlapečkem podnikat nějaké aktivity venku na vzduchu aby se i unavil nebo proběhal, přišel na jiné myšlenky a necítil takovou tíhu školy. Jestli má nějaké zájmy nebo koníčky, tak ho určitě v tomto podporujte. Pak se Vám všechno vrátí v podobě jeho radosti a štěstí. Hlavně nic nevzdávejte a buďte silná. Držím palečky.

 Odpověď III.: Lucie:

Hezký den, Lucie. Tak jste mě velmi potěšila, že se hnuly věci ku předu tím správným směrem. Je to především všechno o komunikaci rodiče a vyučujícího. Tím více dítě pozná, zjistí jeho silné a slabé stránky, které by jinak učitel nezjistil a začne se na něj dívat z jiného úhlu, začne mu pomáhat. Myslím, že vše je  v lidech.  My rodiče - chceme pro naše děti to nejlepší, proto dětem musíme vytvořit pro to půdu, aby to neměli tak náročné - když už sama dyslexie je obrovský problém. Děkuji moc za potěšující zprávu a přeji Vám i všem, kteří mají podobné zkušenosti, ať se vždy podaří vyřešit ku prospěchu dítěte.

 OMLOUVÁM SE ZA DELŠÍ NEPŘÍTOMNOST V TÉTO PORADNĚ. NYNÍ SE OPĚT MŮŽETE S DOTAZY OBRACET NA TYTO STRÁNKY.

Odpověď paní Katce S. ze 17.9.2009

Paní Katko, jak si přejete, zkontaktuji Vás na Váš e-mail.

Pěkný zbytek dne

Romana

 

Odpověď paní Janě ze dne 14.1.2010

 Dobrý den paní Jano, děkuji za Váš dotaz. Pokud má Vaše dcera ve zprávě z pedagogicko-psychologické poradny tento zápis (že může psát angličtinu foneticky), měla by toto vyučující respektovat. Z mých zkušeností vím, že jakékoliv formy dyslexie jsou bez problémů respektovány nejen na středních, ale i na vysokých školách. Zkuste znovu zajít do ped.-psychologické poradny a postoj paní učitelky prezentovat a poradit se, jak se dá nejlépe postupovat. Pokud máte z vyšetření zprávu, ve které je toto napsáno, nakopírujte ji a paní učitelce předejte. Nepíšete, jakou formou dyslexie dívka trpí a jaké má mít případné další úlevy a v jakých předmětech nebo jestli by nebylo vhodné požádat školu  (za pomoci poradny) o individuální plán. Velkou výhodou ale je, že z ústního projevu mívá dcera 1.  V takovém případě by mohl vyučující tolerovat písemnou formu a upřednostnit formu ústního zkoušení, nebo zvážit mírnější hodnocení.Dcerku můžete uklidnit, protože trojka je u dyslektiků velmi dobrá známka. U těchto problémů mívají děti ze ztěžejních předmětů i horší známky.

Přeji hodně úspěchů a budu ráda, když mi napíšete, jak se situace vyřešila.

S přáním pěkného dne Romana

 

Odpověď paní Věře do Nymburka:

Paní Věro. Nymburk opravdu neznám, ale našla jsem adresu poradny, na kterou se tam obraťe. Tam Vám jistě pomůžou najít nejlepší řešení.

PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA STŘEDOČESKÉHO KRAJE KOLÍN

Masarykova 895, 28802 Nymburk
Tel.: 325 512 667

 

Buď  tam mají přehled o speciálních školách, nebo na některých základních školách jsou zařízeny třídy pro dyslektiky, se kterými poradny spolupracují.  Také existují dyslektické kroužky, nevím však, jak je to ve Vašem městě. Není potřeba problém hrotit hned přeřazením do zvláštní školy. Záleží také jistě na závažnosti problému, ale je na místě nejprve vyzkoušet jiné alternativy. Jedná se přece o budoucí život Vašeho dítěte.

Bylo by dobré toto závažné rozhodnutí nechat na více lidech, tím myslím nejen názor paní učitelky, ale i názor psychologů.

Přeji hodně štěstí

Romana

 Odpověď paní Vendule, ze dne 27.1.2010

 Hezký večer paní Vendulo. Myslím si, že se nemusí jednat o poruchu, ale to by nejspíše museli posoudit odborníci v ped. psych. poradně. Nepíšete, zda jste nějaké testy někdy v poradně se synem absolvovali, nebo ne. Testy jsou zdarma a v případě jakéhokoliv podezření na nějakou poruchu učení (nemusí se jednat hned o dyslexii) se na poradnu můžete obrátit. Můj syn byl dyslektik a jeho pozornost, kterou ve škole dokázal udržet, byla ze 45 minut asi tak 15 min. Jakmile ale přišel ze školy, dbala jsem na to, aby se hodně fyzicky uvolnil, například hry venku, ježdění na kole apod., čímž se uvolnilo celkové napětí z celého školního dne a mysl byla opět připravená vstřebávat nové poznatky a schopna domácího učení.

Vím, že udržet pozornost ve škole je záležitostí vyučujícího, jak dokáže děti správně motivovat a jakou formou je dokáže zaujmout. Je pravda, že někteří pedagogové bohužel nemají k tomuto cit a fantazii, což je naprostá škoda.

Snad jsem Vám alespoň takto trošku pomohla.

Přeji příjemný zbytek večera a hodně úspěchů.

Romana

Odpověď paní babičce J.F. z 16.3.2010

Zdravím Vás babičko J.F. a děkuji za dotaz. Musím také já Vám poděkovat, že se zajímáte o vývoj Vašeho vnoučka a chcete mu pomáhat. Rodiče někdy přes svoji zaměstnanost nebo jiné zájmy bohužel nestihnou zaregistrovat, že "něco" není v pořádku a pak může být také pozdě.

Testy na dyslexii se provádí zásadně v pedagogicko-psychologické poradně, jsou docela náročné, zkoumají opravdu všechny možné funkce grafomotoriku, tempo, logiku, intelekt, výslovnost, paměť, estetiku, úsudek, vyzrálost atd. atd.

U zápisu do školy se může spousta takových problémů přehlédnout  (i když by neměla) a pokud se rodičům nebo příbuzným na dítěti něco nezdá, určitě by měli poradnu navštívit a testy s dítětem absolvovat nebo se dohodnout (obzvláště u červnového dítěte) o roční odklad školní docházky.

Jestliže vidíte jako babička u vnoučka několik takových závažných indícií, o kterých píšete, apelovala bych na rodiče s  tím, aby navštívili ped. psych. poradnu a předešli tak velmi závažným problémům, které by svým neřešením mohly nastat. Zatím se nedá říct, jestli se jedná o dyslexii, o pomalejší tempo nebo jiná příčina potíží. Ale dle Vašeho popisu se jeví návštěva poradny jako velmi nutná.

Píšete, že " paní učitelce vůbec nezáleží na tom, že se dítě bude trápit a mořit s učením a rovněž na rodiče bude kladen velký nárok o trpělivosti ani nemluvím...".

Víte, váš vnouček není syn paní učitelky, ale syn Vaší dcery a jejího manžela. Těm by mělo na chlapci nejvíce záležet, od jejich kroků a rozhodnutí  o jeho současné přítomnosti se bude odvíjet jeho další život. Základ je vždy v rodině. Zájem, láska, podpora a péče musí vždy vycházet z rodiny a nemůžeme očekávat od instituce jako je škola, aby za rodiče sledovala hlubší potřeby a zájmy dětí. Váš vnouček  podle mě potřebuje hodně pozornosti, potřebuje aby se mu někdo z rodiny hodně věnoval a pomohl mu rozvíjet jeho intelekt, četl pohádky, básničky, vyprávěl si s ním, hrál různé hry pro rozvoj paměti a myšlení a hodně mu všechno vysvětloval. Jestliže se to podaří, uvidíte markantní změny ve vývoji i v ostatních oblastech jeho zájmů.

Přeji Vám hodně úspěchů a pro vnoučka jen to nejlepší. Věřím, že mu i Vy hodně pomůžete.

Budu ráda, když mi za čas napíšete, jak se věci vyvinuly. Děkuji za Váš dotaz.

 
S přáním příjemného večera
 
Romana

 

 Odpověď paní Věře z 22.4.2010

Dobrý den paní Věro. Děkuji za Váš dotaz. Jestliže píšete, že se synovo chování změnilo, muselo to mít nějakou příčinu. Bylo by dobré si s ním nenásilně třeba při hře do hloubky popovídat, jak se cítí ve škole, co ho trápí, jestli jsou spolužáci na něj hodní, co paní učitelka atd.

Taková změna v přístupu nebo postoji může mít mnoho příčin. Může to být vyvoláno posměchem spolužáků, někdy i náznakem šikany...Nebo nevhodným projevem nebo komentářem vyučujícího, nebo samotným pocitem, že se cítí méněcenný podle ostatních.

Určitě vidím jako prvotní řešení, jak jsem již napsala, popovídání si s ním  o jeho starostech, pocitech a problémech ve škole. Pokud se zde nic nedozvíte, je na místě navštívit paní učitelku a o tomto si s ní pohovořit. Třeba ona zpozoruje, od kdy a proč se chlapec takto změnil ale především ona jako fundovaný pedagog by měla první vypozorovat tuto změnu a rodiče upozornit a to především v případě, že by viděla náznaky dyslexie.

Pokud by ani rozhovor s paní učitelkou nepřinesl žádné rozřešení, a vy jste u syna viditelně pozorovala příznaky dyslexie, popsané v mnoha článcích na tomto webu, je na místě oslovit psychologickou poradnu a nechat udělat testy. Nemusí se hned jednat o dyslexii, může to být poze pomalejší tempo, ale také to může mít příčinu v nějakém zklamání, nebo nedůvěře v sám sebe. Variant je mnoho.

Přeji Vám brzké rozřešení problému a hlavně zdárné vyřešení.

S přáním všeho dobrého

Romana

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Dyslektik a špatné známky

(Janas , 23. 5. 2017 17:35)

Dobrý den,
Dcera má asi dysleksii. Momentálně je na konci třetí třídy. Problémy má už od půlky první třídy. Až teď to konečně paní učitelka začala řešit. Má úlevy v diktatech i v matematice, bohužel známky se nijak nezlepšili. Učila jsem se s ní celou druhou třídu každý den. Ovšem výsledky minimální. Teď ve třetí jsme to víc nechali na ní - víc se toho naučí, když na to má klid a je sama. Samozřejmě potom je zkoušení. Snažíme se aby se připravovala na každou hodinu. V češtině je to se známkami úplná katastrofa. Trojky, čtverky, sem tam za pět. Jedniček je opravdu pomálu. Matika, prvouka a angličtina tak průměr. Když se naučí a dává potom pozor, tak má jedničky a dvojky. Ale už nevím, jak mám reagovat na ty špatné známky. Jednu dobu to bylo tak, že když jsem cokoli řekla, a teď nemyslím nesmyslné řvaní, tak se rozbrečela. Ale přece ty známky nemůžu jen tak přejít jako že to vůbec nevadí, když vím, že se to naučit dokáže. Teď nemyslím třeba diktáty, ale spíš paměťové věci. Ona žije v přesvědčení, že ona za to vlastně nemůže. Tak co s tím?

dislektik a cizí jazyky

(Janaf, 21. 2. 2017 17:31)

Dobrý den, v rodině máme dislektiky. Syn měl potíže se psaním, měnil písmenka a jeho psaní bylo jako psaní z Marzu. V páté třídě jsme nevydrželi, chodil do speciální třídy, ale sešli se 2 kluci stejné povahy, Martin vždy druhého kluka nějak vytočil a paní učitelka dala škole ultimátum. Buď já nebo Martin. Takže přešel do normální školy. Ale v páté třídě začalo peklo s ruštinou. Když psal, nešlo psát slovíčko rusky a hned česky. Psal v sloupcích, na konci stránky jakž takž zvládl ruská slovička a pak se znova učil psát česky. Dala jsem ho do zvláštní školy a tam mu vzrostlo sebevědomí. Oni se učili základy a on už zvládal vybraná slova a to mu vydrželo do devítky. Tam byl za hvězdičku. Bohužel se mu snížil výběr v zaměstnání. Teď má syna se stejnými potížemi. Je v páté třídě a dostal přidělenou paní, která mu pomáhá ve škole. Ale od příštího roku by měl mít už druhý jazyk. Je možné domluvit se školou, aby mu odpustili druhý jazyk, když horko těžko zvládá češtinu a angličtinu? Bojím se, aby se také nezhroutil z těch požadavků na jazyky. Matematika mu jde bez potíží, Chápu, že angličtina je nutná, dříve stačil jeden jazyk a teď je povinně další. Kdo není nadaný na jazyky má potíže. Jde to nebo ne? Děkuji, prostudovala jsem vyhl. 73 o vzdělávání dětí a nic jsem nenašla. Pochybuji, že pomoc paní ve škole nepomůže s potížemi. Děti se mu smějí, že mu to nejde, koktá při čtení a psaní je ještě horší. Myslím, že by mu čeština a angličtina stačili

Učíl se nebo neučí se

(Markéta Hýblová, 4. 5. 2016 12:54)

Dobrý den.Syn dislektik má s anglického jazyka ze zkoušení slovíček 2 a ze psaní slovíček 5.Podle p.ředitele se neučí a má nízké sebevědomí.Svojí odpovědí mě velice zaskočil.V ostatních předmětech nemá problémy.

DISLEKTICKE A POMALE DITE

(EVA ZAHRADNIKOVA, 21. 4. 2016 14:10)

DOBRY DEN,MAM DOTAZ ,MOJE VNUCKA MA POTIZE S UCENI A DISLEXII JE POMALA A SPATNE SI PAMATUJE VYUKU ,VE SKOLE VSE CHAPE ALE DRUHY DEN UZ NEVI,PROSIM PORADTE NAM SKOLU KTEROU BY MOHLA NAVSTEVOVAT,VE TRIDE JE 30 DETI,PANI UCITELKA JE VELMI OCHOTNA ,ALE VNUCKA PRED OSTATNIMI DETMI TRPI MENECENNOSTI,CHTELI BYCHOM JI DAT DO SKOLY KDE JSOU ZAMERENY NA TYTO DETI ALE NEVIME KAM,DEKUJEME ZA POCHOPENI A RADU,TAKE BYCHOM SE CHTELI ZEPTAT JESTLI U VAS JSOU PEDAGOGOVE KTERI CHODI POPRIPADE PRIPRAVUJI DITE DO SKOLY NA VYUKU,RADI ZAPLATIME TAKOVEHO PEDAGOGA,DEKUJEME ZA ODPOVED S POZDRAVEM EVA ZAHRADNIKOVA

operace mozku

(Jájina, 12. 1. 2016 9:05)

Dobrý den,moje dcera (18 let) je 2,5 roku po operaci mozku ( hemangioblastom v zadní jámě lebeční) a od šesté třídy studuje víceleté gymnázium - za rok maturuje. Mám dotaz, zda je možné, že následkem operace vznikne dyslexie?? Poslední dobou si stěžuje na špatnou soustředěnost - ona sama tvrdí, že buď slepne nebo má dyslexii. Oční onkolog shledal vše v pořádku a neurolog také. Dle krevních testů přechodila mononukleozu a lékař se domnívá, že by to mohlo být důvodem, ale dcera mě neustále přesvědčuje o dyslexii. Čeká jí kontrola u onkologického psychologa - dokáže jí to potvrdit nebo vyvrátit??

syn

(martina34let, 17. 11. 2015 13:19)

Dobry den chci se zeptat syn by mel jit dalsi rok do skoly a pani ucitelka me upozornila na jeho pismena ze to jsou hieroglify kdyz cvicime psani doma tak neumi pochopit sikmou caru a pise vse rovne a naopak nevim jestli s nim nekam zajit nebo jak se snim ucit.Ja byla sama dislekticka,ale nez na to prisli bylo to az ve treri tride a byl to pro me stres dostavala jsem hodne petek.tak chci tomu predejit.

Hledam doucko

(Pomoc, 15. 11. 2015 7:29)

Hledám doučováni všeho 5 trida zakladni skola

Potrebuji

Cestinu matiku vlastivedu a prirodovedu

Dekuji

Uvolnění z druhého cizího jazyka na SŠ

(Jana, 13. 4. 2015 15:06)

Dobrý den, dceři byla diagnostikována dyslexie. Je zde možnost uvolnění z druhého cizího jazyka na SŠ (místo druhého cizího jazyka navýšená hodinová dotace u prvního cizího jazyka)? Jak máme v případě že ano postupovat? Máme i nějakou oporu v legislativě?
Děkuji za odpověď.

Dobrý den.

(Milan, 24. 10. 2014 8:40)

Jde se s dyslexie a dysgrafire vyléčit? Stale si ze mě dělají srandu, že i v dospělosti píši hrubky...

vyšetření v PPP

(Marcela, 21. 3. 2014 12:39)

Dobrý den,
už nevím kam se obrátit o pomoc a radu, proto se obracím zde. Syn konec 2 třídy má doporučení na vyštření v PPP pro podezření na dys poruchy. Hůře čte, má špatné opisy, vynechává písmenky, zaměňuje písmenka, celková úprava a písmo také není dobré. Již jsme byli v poradně na konci 1 třídy. Syna vyšetřila psycholožka, která nám poté ukázala výsledky nějaké grafy, kde syn podle nich vyšel jako podprůměrný až v některých věcech hluboce podprůměrný. Na základě těch výsledků nám bylo řečeno, že na vyšetření u specialisty na poruchy učení nemáme nárok, protože jeho problémy pramení z jeho inteligence. Přitom syn vůbec není hloupý, ostatní předměty mu jdou celkem dobře. Syn má diagnostikován LMD a ADHD, podezření na Aspergerův syndrom zatím nepotvrzeno. Když jsem toto ukázala dětské lékařce a paní doktorce na psychiatrii, tak se velice podivovali, že by byl syn hluboce podprůměrně inteligentní a dokonce na hranici zvláštní školy. Chci se proto zeptat: je postup PPP v pořádku, když nám odmítli udělat vyšetření na poruchy učení, a vyšetřil nás jen psycholog.

Děkuji za brzkou odověď a pomoc Marcela

Re: vyšetření v PPP

(Romana M., 21. 3. 2014 22:04)

Dobrý den paní Marcelo,
máte možnost vyhledat jiného poradce, jinou poradnu a nechat testy udělat tam. Tak, jako máte svobodnou volbu lékaře, můžete se i v tomto případě obrátit na jiného specialistu (i v jiném okrese). Nevím, jestli postup PPP je v pořádku, nikdy jsem se s tímto případem nesetkala. Ale už to jsou pro Vás signály, obrátit se ještě na jinou PPP. Přeji Vám hodně štěstí. Romana M.

Re: Re: vyšetření v PPP

(Marcela, 24. 3. 2014 11:46)

Dobrý den Romano,

velice děkuji za rychlou odpověď. Mohla bych se prosím ještě zeptat, sdali máte nějakou dobrou zkušenost nebo víte o PPP se vstřícným přístupem. Nejlépe východní čechy ( ne Hradec ), může však být i celá republika kvůli synovi se nějak dopravíme.
Děkuji a přeji hezký den

Jiné řešení

(Lucie, 15. 3. 2013 11:14)

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda lze problém s dyslexií řešit i jiným způsobem, než individuálním plánem, či úlevami ve školách. Tj. zda intenzivnější učení ( např.: dítě si nepřečte větu 2x, ale 5x, rodiče s ním budou psát každý den diktáty ) může přinést nějaké zlepšení, či zda je to porucha, která se nezhoršuje ani nezlepšuje a nezbývá nám nic jiného, než vše tomu přizpůsobit. Děkuji, Lucie.

Re: Jiné řešení

(Romana M., 11. 9. 2013 20:16)

Je samozřejmé, že individuální plán, ani úlevy žádnému dyslektikovi nepomohly jeho poruchu napravit. Jsou to jen úlevy, aby mohl zvládat tuto obtížnou situaci. V každém případě je potřeba plné nasazení rodičů, a po dobu základní školy (minimálně základní...) se maximálně věnovat dítěti při domácím učení s pomůckami, věnovat se různým praktikám a cvikům, které pomáhají určité poruchy zlepšit a někdy i úplně napravit. Toto vyžaduje opravdu velké úsilí, které ale stojí za to, že z člověka nevyroste zakomplexovaný a méněcenný muž, ale bude vědět, že každá situace má řešení a dá se překonat.

Vyšetření dyslexie

(Alena, 19. 4. 2013 8:35)

Dobrý den, chtěly bych se zeptat, zda je možné vyšetřit dyslexii i jinde než v pedagogicko-psychologické poradně. Děkuji Alena

Re: Vyšetření dyslexie

(Romana M., 11. 9. 2013 20:11)

Toto provádí pouze odborná ped. psychologická poradna.

Pubertální syn a dyslexie

(Jana, 10. 6. 2013 19:46)

Dobrý den, moc prosím o radu, co s klučinou, který má třináct roků a byla mu zjištěna těžká forma dyslexie. Bylo nám doporučeno číst knížky s velkými písmeny, ale kromě knih pro děti jsem nic nenašla...a to on přece číst NEBUDE(je to už vlastně starej chlap, co ví vše nejlíp :-)). Pak mi doporučili načítat veškeré učivo na diktafon - to si ale vůbec neumím představit - myslíte, že někde existuje něco načteného pro sedmou třídu?

Děkuji moc.

Janina Virtová jana.virtova@centrum.cz

Re: Pubertální syn a dyslexie

(Romana M., 11. 9. 2013 20:09)

Odpovězeno soukromně.

Dyslektik a cizý jazyk

(Kateřina, 10. 9. 2013 21:39)

Dobrý den, prosila bych o radu, má dcera je v 7 tř. učí se anglicky a od letošního roku jsme měli vybrat druhý jazyk. Dostali jsme na výběr Jazyk ruský nebo německý. Protože je dyslektik a dysgrafik napsali jsme Ruský jazyk. Bohužel nás zařadili na němčinu s tvrzením že to pro ni bude lehčí. Chtěla bych se zeptat jaký máte na toto názor, myslím si že ten ruský jazyk by byl pro ni lepší. Děkuji moc za radu. Kateřina

Re: Dyslektik a cizý jazyk

(Romana M., 11. 9. 2013 20:08)

Dobrý den paní Kateřino, právě proto, že je vaše dcera dyslektik a dysgrafik, by jste měli volit jazyk co nejméně obtížný. Ruská azbuka už je sama o sobě obtížná, natožpak pro žáky s poruchami. Myslím si, že pokud se dcera do této doby učila jazyk anglický, bude pro ni vhodné zvolit němčinu, která je v mnohém angličtina podobná, slovíčky, výrazy a navíc není tak složitá v gramatice. Doporučuji se poradit s pracovníkem ped. ps. poradny, ale myslím, že doporučení by znělo stejně.

Přeji hodně zdaru.
Romana M.



 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA